2008. szeptember 5., péntek

I Hate This Woman

"Damn. They're right about the media and pundits, I guess: I instantly, viscerally hate this woman. If I didn't have to finish this live-blog, I'd shut off the TV now just to not have to hear her speak another second."

Írta az Economist egyik "mystery bloggere", megfogalmazva amit csütörtök kora reggel éreztem amikor az ébresztő után, még az ágyban feküdve, félálomban benyomtam cnn-t, és elkezdtem nézni Sarah Palin már több perce tartó beszédét. Nagyon szerencsésnek éreztem magam, hogy Mr Black-el ellentétben a zuhany alá tudtam menekülni a hockey-mom egyszerű gondolatai elől.

Nem tudom miért, de ez a nő iszonyatosan ellenszenvessé vált ezzel a beszéddel. Először arra gondoltam, hogy legikább azért, mert még nem ébredtem fel teljesen és a "nem-akarsz-látni-a-reggeli-kávém-előtt" attitűd miatt éreztem undort, de ma beleolvastam a szövegbe, belenéztem a beszédbe, és nem tűnt el az érzés: nem voltam képes végignézni - bár a szövegget sokkal jobban viseltem.

De nem is nekem szólt ez a beszéd, de nem is HRC Obamát annyira nem kedvelő támogatóinak, hanem a McCaint gyanúsan nem konzervativnak tartó rebulikánus bázisnak, akik kitörő örömmel fogadták Palint: majdnem három perces állótapssal fogadták, amikor fellépett a mikrofonhoz.

Gonoszabbik énem viszont inkább ezt gondolta: Ez a nő felháborítóan egyszerű. Már inkább nem is finomítom azzal, hogy "egyszerűnek tűnik". Olyan őszintén adta elő felháborító csúsztatásokkal teli szövegét, mint aki tényleg elhiszi a kampánygépezet által róla kialakított képet, és a szánalmasan kisstílű, átlátszó támadásokat, amelyeket Obama ellen intézett. Obamáék legalább kifinomult módszerekkel igyekeznek átbaszni a tömeget, dehát úgylátszik a Palin által nagyon dicsért smalltown amerika megszólításához nem kell agyat növeszteni, elég egy populista "majdnem-szépségkirálynő" (btw: szépségkirálynő? Ez? Tényleg? Hát LOL! sajnálom az alaszkai férfiakat...)

Nahde adjunk az újságírói objektivitásnak ( egy szép mítosz egyébként, amit jó lenne elfelejteni): Palinnak érezhetően sikerült felélénkítenie a republikánusokat, akik még mindig nem nagyon barátkoztak McCain-el, aki korábbi kijelentéseivel magára haragította a christian right-ot (a tudatlanság ügynökeinek nevezett például nagynevű evangelista pásztorokat). A rep bázisnak tetszett Palin élettörténete, a kisvárosi gyökerei, bejöttek a keleti-parti elit médiát támadó ütései, támadásai Obama ellen, és a fúrjunk kutakat a külföldi olajtól való függés megszüntetésére ("drill baby, drill").

Palin tolta a rá kiosztott hamis earmark ellenes szerepet (megj: a képviselők a költségvetési törvényekbe olyan egyedi rendelkezéseket, azaz earmarkokat "csempésznek be", amelyek kötelezővé teszik meghatározott pénzösszeg elkülönítését valamilyen - ált a választókerület számára fontos - program megvalósítására, a szövetségi adódollárokból), miközben többszázmillió dollárt kért államának (népességarányt nézve többet mint bármelyik másik állam), és amikor Palin a nyolcezres megaváros polgármestere volt, még McCain is kritizálta ezért. Előkerült tiltakozása a Bridge-to-Nowhere ellen (szintén hazugság), és beszéde szerint mintha ő lenne egyedül felelős Alaszkai költségvetési többletéért (az állam bevételének nagyjából 80%-a olajból származik, és mintha említette is volna, hogy túl magas az ára)

Volt ijesztgetés, hogy Obama emelni fogja az adókat (nem igaz, éppen h adócsökkentésről beszél, és csak a negyedmillió dolláros bevétel feletti adókat emelné ), szerintem felháborítóan lenézően nyilatkozott a community oranizerekről, amikor kisvárosi polgármesterségéről szólva azt találta mondani, hogy az "sort of like a 'community organizer,' except that you have actual responsibilities", és még "kedvenc" kampányfogásom is előkerült, az ellenfél egy szövegkörnyzetből kiemelt, és így eltorzított mondatának kifordítása, amikor előhúzta Obama egy San Francisói zárt pénzgyűjtő gyűlésen tett szerencsétlen kijelentését, olcsón felhasználva azt. És gyorsan összefoglalva - mert már elegem van ebből a bejegyzésből ;]]]] - Obama segítené a terrorsitákat, nagy kormányt akar, több pénzt költene, és csak beszélni tud. 'uff.


Miközben írtam ezt itten - rövidebb-hosszabb szüntekkel délelőtt óta ( egy kicsit nehezen találtam ki, hogy milyen irányból közelítsem meg a témát, végül nem lett semmilyen irány ;] ) - rájöttem, hogy alapvetően mi zavart leginkább: a buta tudatlanságra és a tájékozatlanságra játszanak - Bushból kiindulva, ez nem biztos hogy olyan rossz stratégia... :P

És ha erre van valamelyikőtöknek perverziója íme itten megtaláljátok a beszéd szövegét videoval együtt.


Az Economist, mint mindig, most is megmondja mi van.


és hamár Palin basztatta a médiát, amiért nem estek hasra előtte, és kérdéseket mertek feltenni róla, íme az a interjú, ami után McCain egyenlőtlen bánásmódot emlegetve lemondta a CNN-nek ígért interjúját.




köszönet Campbell Brown-nak amiért megmutatta mi lenne a feladata a médiának

Nincsenek megjegyzések: